sâmbătă, 24 octombrie 2009

hic sunt dracones

Tocmai am terminat cartea "Aurul Incasilor". O carte absolut deosebita. Chiar cred ca este cea mai proasta carte pe care am citit-o de FOARTE multa vreme. Si zau ca am citit ceva carti proaste in ultimul timp. Un fel de Indiana Jones, scrisa ingrozitor. Personajele sunt schitate doar, absolut plate, motivatiile lor lipsesc cu desavarsire, fortele si stamina lor ar fi justificate doar daca ar fi super eroi, intrigile sunt absolut incredibile si puerile, o gramada de mistere, fara stricta legatura, pe care diversi incearca sa le descopere de zeci sau sute de ani sunt elucidate brusc, samd. Toate astea ar face o carte sa fie proasta. Dar sunt doua lucruri care fac ca aceasta carte sa fie absolut deosebita, trecand-o, dupa parerea mea, de la rangul de porcarie la cel de incredibil de proasta. Si anume:
1. Personajele pozitive ucid, in legitima aparare, un numar oarecare de oameni. In schimb, personajele negative, mostrii malefici, nu reusesc, pe tot parcursul volumului, sa omoare PE NIMENI. Nici macar vreun inocent bystander, nici macar vreo matza din vecini, nimic. Se face aluzie la cineva omorat de unul dintre ei INAINTE de momentul la care se desfasoara actiunea cartii, si ni se explica ce ucigasi cu sange rece sunt ei toti, dar inocentii care salveaza situatia ucid in stanga si in dreapta cu sange rece, pe cand perversii criminali nu omoara nici o musca.
2. Deux ex machina. De mult nu am mai citit o carte in care, efectiv, sa coboare din ceruri un deux ex machina care sa rezolve situatia. In aceasta minunata capodopera, autorul, clive cussler, apare ca personaj, povestindu-le eroilor despre existenta unui fluviu subteran care va fi folosit pentru a rezolva misterul/ salva situatia etc. Personajului principal ii pare cunoscuta fata autorului, dar nu stie de unde, iar eroina ii afla numele, pe care, ulterior, se mira ca l-a uitat imediat. Adica interventie divina sau ma rog auctoriala, deschisa, pe fatza, subliniata voit.


In concluzie, stai sa te intrebi. Cine-i prostul aici? Cu siguranta nu autorul care a scris o chestie oribila dar usor vandabila, presupun ca a scos o gramada de bani, faima etc, ci EU, care am stat sa citesc pana la capat sinistra porcarie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu